SZKOLENIA ZE SPECJALISTAMI DLA SPECJALISTÓW
Nazywam się Agnieszka Słoniowska i jestem fizjoterapeutką dziecięcą, mam ponad 20 lat doświadczenia pracy z najmłodszymi. Praktyka zawodowa pokazała mi, jak ogromnie ważna jest współpraca z profesjonalistami- innych specjalności. Tylko w oparciu o wymianę doświadczeń i wiedzy z różnych dziedzin możemy wesprzeć dziecko na starcie w sposób kompletny i kompetentny.
W związku z powyższym zapraszam na cykl szkoleń organizowany ze specjalistami i dla specjalistów.
Serię otwiera szkolenie “ CZWARTY TRYMESTR ”
przygotowane specjalnie dla położnych i pielęgniarek
Do współpracy w jego prowadzeniu zaprosiłam Ewelinę Wiech. Doświadczoną położną noworodkową, doradczynię laktacyjną, z którą uwielbiamy patrzeć na dziecko, nie tylko przez pryzmat uwarunkowań fizycznych, ale w sposób szczególny pochylać się nad wpływem pielęgnacji na jego regulację, a tym samym na jego wszechstronny rozwój.
Szkolenie “CZWARTY TRYMESTR” realizowane jest w dwóch formach:
Forma online:
Na podstawę teoretyczną składa się – 10 modułów, w tym ponad 50 lekcji!
Szkolenie rozpoczyna się i kończy interaktywnym spotkaniem online z autorkami. W ciągu 3 tygodni kursanci odsłuchują szkolenie.
Ogólny zakres materiału to: rozwój sensoryczno-motoryczny dziecka oraz jego pielęgnacja w czwartym trymestrze życia: zmysły bazowe, wzorce ruchowe, odruchy pierwotne, pozycjonowanie w trakcie karmienia, przewijania, noszenia.
Także inne liczne zagadnienia dotyczące tego okresu, typu: masaż niemowlęcia, masaż antykolkowy, kolka, płacz, gadżety niemowlęce
Forma stacjonarna – praktyczne ujęcie zagadnień poruszanych na części podstawowej – online, a więc kąpiel, przewijanie, podnoszenie i noszenie a także pozycjonowanie do karmienia dziecka w pierwszym trymestrze życia.
ROZWÓJ I PIELĘGNACJA NIEMOWLĘCIA, SZKOLENIE PODSTAWOWE
(I STOPIEŃ)
Tytuł szkolenia: PIELĘGNACJA NEUROROZWOJOWA I ROZWÓJ DZIECKA W 1 ROKU ŻYCIA Z UWZGLĘDNIENIEM ZABURZEŃ NAPIĘCIA MIĘŚNIOWEGO
Szczegółowa tematyka warsztatu:
I. Rozwój dziecka od urodzenia do momentu osiągnięcia samodzielnego chodu- wskaźniki prawidłowego rozwoju. Odruchy obserwowane w spontanicznym zachowaniu niemowlęcia – ich znaczenie dla rozwoju i warunki niezbędne do ich zintegrowania. Reakcje prostowania i równoważne – ich wpływ na motorykę człowieka
II. Przebieg rozwoju dziecka w zależności od wielkości i rozkładu napięcia mięśniowego, przypadki rozpatrywane:
1. Rozwój przy wzmożonym napięciu mięśniowym
2. Rozwój przy obniżonym napięciu mięśniowym
3. Rozwój dziecka z asymetrią
4. Rozwój dziecka z nierównomiernym rozkładem napięcia mięśniowego, tzn. obniżonym centralnie i wzmożonym obwodowo
III. Pielęgnacja neurorozwojowa – uwarunkowania sensoryczne, społeczne i emocjonalne sprzyjające rozwojowi prawidłowych wzorców. Jak prawidłowo podnosić, nosić, kąpać, przewijać oraz w jakich pozycjach karmić piersią i butelką.
VI. Dodatkowo odpowiedzi na pytania:
Co zrobić jak dziecko chce już samo jeść a jeszcze samo nie siedzi?
Jakie są cechy dobrej niemowlęcej zabawki i zabawy?
Jak stosowane “pomoce” typu leżaczki, foteliki, poduszki, skoczki wpływają na rozwój dzieci?
Czy do chusty można włożyć każde dziecko?
Godziny szkolenia: 10:00-15:00 (5h)
Warsztaty skierowane do położnych, doradców chustowych, instruktorów masażu, psychologów, lekarzy pediatrów, terapautów SI, fizjoterapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi oraz wszystkich zainteresowanych wielozmysłowym rozwojem niemowlęcia.
ROZWÓJ I PIELĘGNACJA NIEMOWLĘCIA- WARSZTATY ROZWIJAJĄCE
(II STOPIEŃ)
Szczegółowa tematyka warsztatu:
Rozwój dziecka od urodzenia do momentu osiągnięcia samodzielnego chodu – folder kluczowych doświadczeń czuciowo-ruchowych niemowlęcia.
Przećwiczenie “na sobie” pozycji do zabaw i pozycji do karmienia wpływających pozytywnie na rozwój niemowlęcia w różnych przedziałach wiekowych:
0-4 m-ce,
5-9 m-cy,
10 m-ca
Pielęgnacja neurorozwojowa adekwatna dla każdego z powyższych przedziałów wiekowych – pozycje do karmienia piersią, butelką, jak podnosić, nosić, kąpać, przewijać.
Zabawy dostarczające doświadczeń dla bazowych zmysłów (dotykowego, przedsionkowego i proprioceptywnego).
Dodatkowo: omówienie zagadnień najczęściej poruszanych przez rodziców na warsztatach dotyczących rozwoju dziecka.
Profile sensoryczne – rozszerzenie tematyki. Strategie dla dzieci nadreaktywnych i podreaktywnych- podejście praktyczne.
Pytania i grupowa dyskusja
Forum doświadczeń: pytania i grupowa dyskusja.
Warsztaty skierowane do osób, które ukończyły: ”Przebieg rozwoju w zależności od napięcia mięśniowego w 1 r.ż. dziecka.” lub I stopień szkolenia “Pielęgnacja i rozwój dziecka w 1 r.ż”